KZB Legionowo Sp. z o.o. powstała w wyniku przekształcenia Komunalnego Zakładu Budżetowego działającego jako największym i najdłużej działającym na terenie Legionowa zakładem obsługującym Wspólnoty Mieszkaniowe.
W chwili obecnej Dział Administrowania Zasobami Mieszkaniowymi zarządza bądź administruje nieruchomościami 29 Wspólnot skupiających budynki z 932 lokalami mieszkalnymi o łącznej powierzchni 43217,64 m2.
Posiadamy własną siedzibę, która znajduje się w budynku, przy ul. Jagiellońskiej 13a. Są w niej przechowywane dokumenty poszczególnych wspólnot, w tym dokumentacja techniczna budynków. Wszelkie dokumenty dostępne są codziennie dla każdego właściciela lokalu, w godzinach urzędowania. Tutaj też znajduje się kasa, w której bez żadnych opłat przyjmowane są opłaty z tytułu użytkowania lokalu.
KZB Legionowo Sp. z o.o. zatrudnia profesjonalną kadrę zarządczą. Nasi pracownicy posiadają wieloletnie doświadczenie, a osoba bezpośrednio współpracująca ze Wspólnotami Mieszkaniowymi posiada licencję zawodową zarządcy nieruchomości .
System rozliczeń finansowych Wspólnot mieszkaniowych oparty jest na nowoczesnym programie komputerowym Perseus, a poszczególne rachunki prowadzone są przy zastosowaniu wynegocjowanych z Bankiem i korzystnych dla wspólnot opłatach. Perseus jest programem wspomagającym zarządzanie Wspólnotami Mieszkaniowymi posiadającym wszystkie funkcje niezbędne w tego rodzaju działalności. Dzięki temu w dowolnym momencie możemy sprawdzić stan rozliczeń każdego lokalu. Jednocześnie w części związanej z windykacją możemy sprawdzić stan rozrachunków – należności od współwłaścicieli lub zobowiązań wobec dostawców.
Program umożliwia rejestrację odczytów z liczników instalowanych w budynku i w każdym lokalu oraz zapewnia rozliczenia mediów.
Program Perseus:
- spełnia przepisy Ustawy o Rachunkowości;
- dostarcza pełną sprawozdawczość kontrolną i ewidencyjną dla księgowości wspólnot mieszkaniowych;
- może być rozbudowywany o dodatkowe moduły stosownie do indywidualnych potrzeb użytkownika.
W ramach obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za skutki podejmowanych w związku z wykonywaniem czynności zarządczych posiadamy aktualną polisę ubezpieczeniową w Powszechnym Zakładzie Ubezpieczeń.
W swojej działalności kierujemy się zasadą ochrony interesu osób, na których rzecz działamy.
Wychodząc naprzeciw wymaganiom stawianym współczesnym firmom zarządzającym nieruchomościami Wspólnot Mieszkaniowych, KZB Legionowo Sp. z o.o. w Legionowie uruchomiła system nowoczesnej informacji internetowej, umożliwiający podgląd kartotek rozrachunkowych właścicieli lokali. Każdy z właścicieli lokali, który korzysta z usług internetowych otrzymuje od naszej firmy login oraz hasło, które pozwolą sprawdzić aktualny stan własnego salda. Internetowa informacja księgowa będzie aktualizowana raz w miesiącu na podstawie ostatniego wyciągu bankowego.
W ramach prowadzonej działalności oferujemy:
- Stałą współpracę z Zarządem Wspólnoty,
- Realizację bieżących zadań administracyjnych zlecanych przez Zarząd Wspólnoty,
- Organizowanie i przygotowywanie materiałów na zebrania Wspólnoty Mieszkaniowej,
- Utrzymanie w należytym stanie, porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku, służących do wspólnego użytku właścicieli,
- Realizację w imieniu Wspólnoty mieszkaniowej umów na dostawę energii cieplnej, energii elektrycznej, wody i odprowadzenia ścieków, wywozu nieczystości stałych i gabarytów,
- Dokonywanie okresowych przeglądów budynku i jego instalacji wynikających z przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz prowadzenie książki obiektu budowlanego,
- Likwidacja skutków awarii urządzeń i instalacji wewnętrznych,
- Prowadzenie rachunku bankowego oraz ksiąg rachunkowych dla wspólnoty zgodnie z wymogami ustawy o własności lokali, rachunkowości, VAT oraz podatku dochodowego od osób prawnych,
- Prowadzenie indywidualnych kont rozliczeń dla wpłat na zaliczkę na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej budynku,usług komunalnych oraz funduszu remontowego,
- Sporządzanie okresowych analiz przychodów i kosztów Wspólnoty,
- Prowadzenie windykacji należności wynikających z użytkowania lokali,
- Sporządzanie projektów rocznego planu gospodarczego dla nieruchomości,
- Przygotowywanie i sporządzanie programów robót, kosztorysów inwestorskich oraz zamierzeń remontowych,
- Ubezpieczenie budynku oraz terminowe opłacanie opłat publicznoprawnych,
- Wydawanie zaświadczeń i poświadczeń właścicielom lokali.